Egy ifjú titán tollából

Vélemény - Leda D'Rasi: Utolsó kívánság

15_1.jpg

Elvarázsolt és egyből magával ragadott ez a könyv. Nem vagyok nagy rajongója a misztikus, varázsló világról szóló történeteknek, de ez most tényleg elnyerte a tetszésemet.

Angel Ivy Stanford átlagosan éli életét New Yorkban, amikor egy csodával határos módon túlélt baleset után az egész élete megváltozik. Egy olyan közösségben találja magát, ahol végre nem érzi magát egyedül, sem kirekesztettnek, ugyanis kiderül, hogy boszorkány, akárcsak a többiek. Ám az élet ettől függetlenül korán sem olyan egyszerű. A hallhatatlanság és az ereje nem védi meg mindentől, az Ítelőszék pedig még mindig vadászik a boszorkányokra. Angelnek viszont még van valakije, aki a védelméért és szerelme elnyeréséért dolgozik. Az alakváltók királya, Lazarus, sok-sok évszázaddal ezelőtt elveszítette kedvesét, a fiatal Liliant, akivel az Ítészek végeztek. Angel személyében visszatérni látszik régi szerelme, és ezzel úgy érzi, megkapta az új esélyt, hogy újra boldog lehessen és ezt nem fogja veszni hagyni.

Elsősorban azt emelném ki, hogy attól függetlenül, hogy egy varázsvilágot alkot meg az írónő, mégis a valós életben helyezi ezt el, ezzel sokkal életszerűbbé téve a történetet. Abszolút bele tudtam magam képzelni abba, hogy boszorkányok, alakváltók és mindenféle más-más lények veszik körül mindennapjainkat.

Az események az elején pörögtek és fordulatosak voltak, egyre csak többet akartam megtudni, másszóval nagyon tetszett. Humoros, izgalmas, romantikus volt. Jó ötletnek találtam, hogy nemcsak Angel szemszögét ismerjük meg, hanem a többi karakterét is. A szereplők szerethetők, viccesek és sajátosak voltak, bár a boszorkányokról még így sem tudtam meg sok információt, úgy, hogy igazából az egész könyv róluk szólt, viszont véleményem szerint a tovább kötetekben ezekre is sor kerül.

Valamint hálás vagyok azért, hogy az elején a különféle szavak részletesen el lettek magyarázva, nagy segítség volt ez a könyv során. Már az elején tisztázva lett egy-két dolog, így abszolút érthető volt minden.

Az még különösen elnyerte a tetszésem, hogy az eleje egy teljesen másik történetet indít el, amiről azt hisszük, hamar véget is ér. Nekem tetszett, hogy újra és újra felbukkant Lazarus régi szerelmének neve, mert ezzel azt lehetett bizonyítani, hogy két embert, bármennyire is hasonlóak, nem lehet egy kalap alá venni, külön kell őket kezelni. Emellett egy jó konfliktus forrásnak is szolgált véleményem szerint.

Ellenben egy-két dolgot hiányoltam. Elsőként, hogy magáról a boszorkánnyá válásról nem tudtam meg nagyon semmit. Angel szinte egyik pillanatról a másikra hatalmas tudásra tesz szert, de ezt nem részletezte az írónő, hogy hogyan. A másik, hogy nekem egy idő után már túl sok volt az Angel-Lazarus párosból. Lehet, ehhez az is közrejátszott, hogy az alakváltó nem volt szimpatikus és idegesített, mindenesetre szerintem egy-két jelenettel kevesebb is elég lett volna belőlük.

Összességében igazán magával ragadott a történet és kíváncsian olvasom tovább a folytatást. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a könyvet, mert humoros, lebilincselő és romantikus is egyben.

Kiadás éve: 2016

Kiadó: Mogul Kiadó

Megvásárolható: A KönyvMogul webáruházban a Libri üzletekben, és a Bookline webáruházban.

A cikket írta: Kapitány Csenge