Könyv - Moly - Válogatás

Leda D'Rasi: Végzet c. könyvéről Nikolett0907 értékelése

"– Mi történik a világgal? – kérdezte magától már sokadszorra.
Minden tele borzalommal, elég csak a híradásokat figyelni. Szegénység, éhínség, van, ahol a tiszta ivóvízért is harcok folynak.
Kitett, egyedül hagyott, árva gyerekek, akik az utcán halnak éhen. Csonttá-bőrré fogyott kicsik a világ másik felén, ahol napi egy szelet kenyér életet menthet.
– Hová lett az emberség?"

a_vegzet_moly.jpg

Ezt az értékelést most nagyon nehezemre esik megírni.

Talán kezdeném azzal, hogy bár mostanában sok nagyon jó és néha nagyon minősíthetetlen könyvet volt szerencsém olvasni, de nagyon kevés olyan akadt, amely beleégette magát a lelkembe.

Sokszor hirdetem mennyire fontos, hogy meglássuk hol élünk, kik vesznek körül minket, és itt nem csak a közeli családtagok, vagy barátok, munkatársakat értem.
Ugyan úgy meg kell látni a szomszéd házaspárt a kutyával, vagy az idős nénit a saroklakásban, vagy a hajléktalant, aki napi szinten a túlélésért kunyerál.
Igen tudom, hogy nem lehetünk mindenkivel adakozóak, mert akkor magunkra sem jut és nincs az a havi fizetés ami elég lenne, legalább is ami az átlag keresetet illeti.
De sok kicsi sokra megy alapon gondolkodom, és ha mindenki csak picit segít, ami nem feltétlen az anyagiakat illeti, hisz segítség lehet az is, ha bevásárolsz a beteg idős hölgynek a saroklakásban, hisz pénze van, csak energiája nincs, akkor már többet tettél, mint az átlag emberiség.
Nem osztok tanácsokat, ez az egész csak arról szól, hogy szeretem ha egy könyv megérint, ha az adott történet még napokig velem marad és többször fellapozom, újra olvasok részeket.
Ez a kötet ilyen volt.

Lassan haladtam, sokszor időm sem engedte, hogy olvassam, hisz vizsgaidőszakom kellős közepén vagyok, mégis sokszor visszatértem hozzá.
Azt hiszem, amit ki lehetett írni idézetet én kiírtam, és nagyon komolyan vettem az olvasását.
Pedig ha azt veszem ez a könyv szórakoztató irodalom, csak éppen az okító szándék megbúvik a lapokban.

Tehát az első ami az írónőt illeti, az, hogy bár évek óta gyűjtöm a könyveit, nem olvastam egyet sem.
Viszont minden könyves eseményen váltok vele pár mondatot, és egyre szimpatikusabbnak ítéltem meg.
Tűzről pattant, szorgalmas és jó humorúnak ítéltem meg és ezt nagyon szeretem.
És két oknál fogva úgy döntöttem, ideje olvasni is az írásait.
Az egyik, hogy minek gyűjtöm ha nem olvasom, a másik pedig egy napló, amiről itt semmi értelme írni, de számomra hatalmas segítség a nehéz időkben.

Szóval, hogy ez a kötet került a kezembe, csak annak tudható be, hogy ezt vettem meg tőle utoljára, így evidens volt, hogy ezzel kezdem az ismerkedést.
És milyen jól tettem, hisz elemeiben határozta meg a véleményemet az írónőről és már nem csak, mint embert, de mint a munkája gyümölcse által is megismerhettem egy kis részletet belőle.

Elképesztő energia van ebben a kis könyvben.

Mert bár a mai világunk kiragadott „mocskából” választott egyet és e köré építette a fantasy elemekkel fűszerezett történetét, ez nem egy szimpla misztikus sztori.
Ez egy komoly horror is. Az élet horrora.
És ezt a címkét boldogan rakom rá, mert az elven hústól kezdve minden „finomságával” és részletességével élveztem a leírtakat.
Továbbá egy olyan lehetőséget tárt elém, amely még az olyan hitvilággal élő személyt is megérintette, mint amilyen én magam is vagyok.
Nem vagyok vallásos, hitem teljesen más mint az átlag, de igen én is érzem, hogy kell legyen egy sokkal nagyobb erő, ami befejezi, amit mi „ítélő” lelkek elkezdünk.

Bár elég furán fogalmaztam meg a lényegen nem változtat, mégpedig azon, hogy az ilyen mocskoknak, mint Warrick Johnson meg kell kapnia azt, amit megérdemel. Természetesen mindenkinek jár az esély és nem csak kétszer, hanem többször is. De van, aki nem tanul semmiből, vagy annyira el van telve magával, hogy soha senki segítségét nem látja meg igazán, csak azt, hogy soha semmiért nem ő a felelős.
És meglehet ítélni, de utálom az ilyet és minden ehhez fogható gondolkozást.

Ez a kötet ráébresztet a saját butaságaimra, és bár aprók más ember bűneihez képest, kifogom irtani magamból ezeket, mert bánt, hogy bennem is ott lakozik.

Ami a kötet erejét adja, az a hihetetlen erős alap sztori és a ráépített fantasy, de semmit nem ér ha nem adná meg azt az elképesztő jó írásmódot, amivel az írónő elém tárta ezt a könyvet.

Azt hiszem most először nem azon gondolkozom, hogy a karakterek fejlődtek e, vagy milyenek voltak.
Hanem összességében látom az erejét és azt, hogy méltánytalanul el van hanyagolva ez a kötet.

Tessék olvasni!
Tessék elgondolkodni!
És tessék megítéltetni!
Kinek szája íze szerint!

Nálam csillagos ötös, mind a történet, mind az írónő stílusa!

És köszönöm, hogy megíródott! Rengeteget tanultam belőle, és nem utolsó sorban sokat változtatott rajtam.
Hálás vagyok!
Kedvenc! ♥

Köszönjük Nikolett0907 értékelését!

Leda D'Rasi könyvei megvásárolhatóak: KATT!