Hé, nyisd ki a szememet!

Avagy kóma live

brook.png

Már most elmondhatom, hogy ebben az évben több, számomra elsőkönyves íróval is sikerült gazdagítani a repertoárom. Az eddigi legnagyobb magyar meglepetés egyértelműen L. J. Wesley: Brooke c. könyve volt.

A történet nemcsak rendhagyó, de nagyon szórakoztató és egyedi is, annak ellenére, vagy éppen azért, hogy tulajdonképpen egy tragikus baleset következményeit mutatja be.

Ahogy azt az értékelésemben is írtam, „egy tragédia árnyékába húzott fel szivárványt”. A sztorinak emiatt alapvetően két oldala lett. Az egyik a baleset miatti bezártság, ami a kómából, a lassú gyógyulásból és a kitartó küzdésből fakad. A másik pedig maga Brooke világa, ami a lány gondolkodásával, viselkedésével és az egész hangulatával egy végtelenül szórakoztató és vicces tereppé változtatja a könyvet. Egyáltalán nem olyan volt, mint amit az ember - vagy legalábbis én – egy ilyen szituációtól várt volna. Váratlan volt, színes és vicces.

Jó ideje már, hogy szemezek az író műveivel és bevallom, nem is ez, hanem a 12 első randi volt a legelső könyv, amit megvettem tőle. A minap azonban váratlanul szembejött velem az egyik közösségi oldalon egy kihívás, amit maga L. J. hirdetett meg. A lényege az volt, hogy az eBook formában kiadott Brooke-ot egy hétig kettőszáz forintért árulja, mert valaki teljes meggyőződéssel állította neki, hogy az olcsóbb eKönyvek több vásárlót vonzanának. Azóta el is telt ez a hét, és nagyon kíváncsi vagyok a kísérlet eredményére. Annyi biztos, rajtam nem múlt a dolog, mert rögtön kaptam az alkalmon, megvettem, és mint látjátok, el is olvastam a történetet. Valamit csak sikerült elérni a hirtelen akció ötletével, mert most mindenképpen meg akarom venni a nyomtatott könyvet is a gyűjteményembe. :)

Nagyon élveztem az olvasást. Annyi meglepetés ért közben, hogy a számolást is feladtam egy idő után. Én tényleg nem erre számítottam. Sokszor hangosan felnevettem, vagy esetenként el is felejtettem, hogy én most éppen az életemért harcolnék, vagy mi a szösz.

Teljesen felpörögtem ettől a pozitív meglepetéstől. Biztos vagyok benne, hogy a másik polcon lévő könyv is rövidesen sorra kerül. Arról nem beszélve, hogy áprilisra érkezik az író legújabb története is, „ami nem a szende kislányoknak íródott”. Naaagyon kíváncsi vagyok. Félek, ez a Könyvfesztivál (is) gallyra vágja a kasszát…

Ha kíváncsi vagy, mit gondoltam a „börtönbe zárt” Brooke-ról még, akkor itt megtalálod az értékelésemet.

A cikk szerzője: Endi_allthatiam_blog